ISSN 1308-8483

Seyfi GÜL

Yayın Tarihi: 27.1.2014

İP Foça adayına Zileli’den destek

Kendisi de aynı partiden İstanbul’un Şişli İlçesi Belediye Başkan adayı olan gazeteci-yazar Ümit Zileli, İşçi Partisi (İP) Foça Belediye Başkan adayı Yavuz Efe’ye destek için ilçeye geldi. Geç saatlerde olmasına rağmen düzenlenen etkinliklere katılan Zileli, gündemdeki konulara ilişkin görüşlerini aktardı.

26 Ocak 2013 Pazartesi günü saat 20.00’da Reha Midilli Caddesi Sevgi Yolu üzerindeki seçim bürosuna gelen Ümit Zileli burada kendisini karşılamaya gelen partililere hitaben bir konuşma yaptı.

“Ben her gittiğim yerde söylüyorum. 12 yaşında bir kızım var. Onun için savaşıyorum. Savaşıyoruz. O ve onun gibi gençlere onurluca yaşayacakları bir ülke bırakmak istiyoruz.” diyerek başlayan Zileli “Marştaki gibi on yılda neler yapıldığını biliyoruz. Neler yapılabileceğini biliyoruz. Biz o devrimi tamamlayacağız. Tamamlayacağız ki bir daha bu kadar aşağılık, bu kadar alçakça düzenler düzenlemeler olmasın” diyerek devam etti.

DENİZCİLER BÖYLE OLUR

Zileli; Foça adayı emekli Deniz Albay Yavuz Efe’yi “işte pırıl pırıl bir insan, zaten görür görmez dedim ki denizciler böyle olur” diye takdim ettikten sonra konuşmasını “Bu ülkenin Deniz Kuvvetleri’ni yok ettiler. Hava Kuvvetleri’ni yok ettiler. Kara Kuvvetleri eh işte. Görüyorsunuz Genel Kurmay Başkanı’ndan belli. Hepsi yeniden tesis edilecek. Hepsi. Mustafa Kemal’in çizdiği yola girmiş, aydınlanma devrini tamamlamış ve çağdaşlaşmış bir Türkiye olarak devam edeceğiz” diyerek sürdürdü.

TARİHİN BİR KESİTİNDE BUNLARLA KARŞI KARŞIYA GELECEKTİK

Zileli; “Bunları yaşadık ama çıkardığımız bir ders var. Tarihin bir kesitinde bunlarla karşı karşıya gelecektik zaten. Bu kaçınılmaz bir şeydi. Gafil avlandık. Ama bunların olduğu bir toprakta nasıl battığımızı, nasıl mezarlar kazıldığını gördük. Bundan sonra bu hataya düşmeyeceğiz ve bu adamlar bir daha gelmemecesine gidecekler” dedi.

“Yapar mıyız- yaparız tezahüratları arasında tamamlanan konuşmanın ardından partililer yürüyüşe geçerek Sevgi Yolu ve Demokrasi Meydanı’nı “Mustafa Kemal’in Askerleriyiz” sloganlarıyla geçtiler.

İP’liler; Küçükdeniz Limanı sahilinde bulunan Kale Kafe’deki sohbet toplantısının ardından Sahil Restoran’da birlikte yemek yediler.